Dálkové ovládání k centrálu
Napsal: 28 dub 2009 20:16
Namontování dálkového ovládání centrálního zamykání ke stávajícímu centrálu ovládaného pouze klíčem.
Jednotku dálkového ovládání jsem použil od firmy Jablotron CL-305 Click a dvouvodičové servo do dveří u řidiče.
Prvním krokem je zabudování serva do dveří u řidiče a protažení kabelů ze dveří do kabiny. Tady je největší problém jak dostat ty kabely do kabiny. Ve sloupkách dveří je sice svorkovnice kde jsou volné pozice, ale nelze u nás sehnat konektory do této svorkovnice. Nabízejí se teda tři možnosti.
První protáhnout kabely okolo svorkovnice ( dá se to ale je tam ostrá hrana, jako nouzovka ).
Druhá v místě volných pozic odvrtat díru skrz svorkovnici a tudy protáhnout kabely. ( tuhle možnost bych zavrhnul ikdyž už někteří tuto volbu použily )
Třetí sehnat konektory já jsem použil tuto možnost. Po dlouhém shánění na vrakovištích, prodejnách, servisech jsem nakonec sehnal z jednoho japonce kabeláž, kde byly podobné konektory, které jsem musel trochu upravit, aby se daly zajistit ve svorkovnici a povedlo se.
Konečně k samotné montáži. Servo zamontovat do dveří řidiče podle obrázku. Uchycení táhla od serva k táhlu které otevírá zámek dveří. Kabely jsem přichytil ke stávajícímu svazku a zapojil do svorkovnice v místě kde byla volná pozice. Protikus svorkovnice zapojení kabelů od řídící jednotky vedoucí k servu. Řídící jednotka je uchycená napravo od panelu pojistek pod volantem. Připojení vodičů signalizace směrovek je provedena u páčky přepínače pod volantem přímo u svorkovnice zeleno-černý a modro-oranžový vodič Připojení vodiče signalizace otevřených dveří je na této svorkovnici zelený vodič. Ukostření je na společný kostřící bod jsou tam asi čtyři já si vybral tento. Připojení na stálý plus ( 30 ) je u svorkovnice za spínací skřínkou modrá šipka.
Připojení na spínané plus ( 15 ) je u svorkovnice za spínací skřínkou červená šipka.
Jednotku dálkového ovládání jsem použil od firmy Jablotron CL-305 Click a dvouvodičové servo do dveří u řidiče.
Prvním krokem je zabudování serva do dveří u řidiče a protažení kabelů ze dveří do kabiny. Tady je největší problém jak dostat ty kabely do kabiny. Ve sloupkách dveří je sice svorkovnice kde jsou volné pozice, ale nelze u nás sehnat konektory do této svorkovnice. Nabízejí se teda tři možnosti.
První protáhnout kabely okolo svorkovnice ( dá se to ale je tam ostrá hrana, jako nouzovka ).
Druhá v místě volných pozic odvrtat díru skrz svorkovnici a tudy protáhnout kabely. ( tuhle možnost bych zavrhnul ikdyž už někteří tuto volbu použily )
Třetí sehnat konektory já jsem použil tuto možnost. Po dlouhém shánění na vrakovištích, prodejnách, servisech jsem nakonec sehnal z jednoho japonce kabeláž, kde byly podobné konektory, které jsem musel trochu upravit, aby se daly zajistit ve svorkovnici a povedlo se.
Konečně k samotné montáži. Servo zamontovat do dveří řidiče podle obrázku. Uchycení táhla od serva k táhlu které otevírá zámek dveří. Kabely jsem přichytil ke stávajícímu svazku a zapojil do svorkovnice v místě kde byla volná pozice. Protikus svorkovnice zapojení kabelů od řídící jednotky vedoucí k servu. Řídící jednotka je uchycená napravo od panelu pojistek pod volantem. Připojení vodičů signalizace směrovek je provedena u páčky přepínače pod volantem přímo u svorkovnice zeleno-černý a modro-oranžový vodič Připojení vodiče signalizace otevřených dveří je na této svorkovnici zelený vodič. Ukostření je na společný kostřící bod jsou tam asi čtyři já si vybral tento. Připojení na stálý plus ( 30 ) je u svorkovnice za spínací skřínkou modrá šipka.
Připojení na spínané plus ( 15 ) je u svorkovnice za spínací skřínkou červená šipka.