Montáž parkovacích senzorů
Napsal: 28 dub 2009 18:49
Tak jsem konečně namontoval parkovací senzory. Sice to bylo na 2x, protože ty první byly nespolehlivé (tím varuji před koupí typu BS-200, nebo BS-400, je na ně spousta reklamací - já měl BS-400). Nakonec jsem tam dal senzory od Jablotronu PS-037 a jsem nad míru spokojen. Vše jsem zdokumentoval.
Demontáž zadního nárazníku je poměrně snadná a průchozí díra je dobře umístěná.
Nárazník je uchycen na obou stranách zespodu dvěma šrouby a jedním plastovým šroubem uprostřed. Ještě je potřeba uvolnit šroub na stranách vrchní části blatníku a 4x vrut v horním lemu pod těsnící gumou. Pro úspěšnou demontáž nárazníku doporučuji sundat zadní zástěrky a vnitřní ochranný kryt blatníku (ten je chycen dvěma velkými plochými plastovými šrouby).
Po uvolnění všech šroubů je potřeba se postavit zezadu k nárazníku, chytit vrchní boční konec a zatáhnout k sobě. Nárazník totiž drží ve vrchním zaobleném místě ve sponě tvaru zavřeného U. Doporučuji na to dva lidi (jeden drží, druhý tahá).
Vyvrtání děr je taky bez problémů. Průchozí díra je dobře umístěná a po demontáži vnitřního plastu se v pohodě dá protáhnout kabeláž. (Je třeba odšroubovat 3x úchyt ISOFIX - ty jsem tam už zpátky nedával. V případě potřeby jdou lehce namontovat zpět. A 3x vrut ve spodní části. Kryt je v horní části chcen 3x plastovým nýtem - bohužel se k němu nedá dostat, takže je potřeba trhnout - dva jsem si zničil a pak jsme v servise s mechanikem půl hodiny hledali katalogové číslo. Nakonec mám ještě 8 ks náhradních ) Řídící jednotku jsem nalepil na pravou stranu za plasty a připojil na konektor od zadních světel na světlo zpátečky. Jednotka obsahuje display s ukazatelem vzdálenosti překážky a směru, ve kterém se překážka nachází ( je v něm zabudovaný i bzučák). Tento display jsem umístil v kastlíku pod rádiem. Ve spodním zadním rohu jsem vyvrtal díru pro kabeláž. Drát jsem vedl pod plasty podél boční části. Stačí vyhodit plastové nýty a kabel se dá pěkně protáhnout pouhým nadzvednutím plastů.
Display jsem přilepil originálně dodanou 3M páskou a i přesto, že drží na vroubkované gumě drží perfektně. 4 zadní senzory pokryjí celou šířku auta s mírnými přesahy. Celá montáž mi trvala asi 5 hodin čistého času. Bylo to tím, že jsem nevěděl jak co demontovat.
Druhou montáž jsem zvládl za dvě hodiny.
Demontáž zadního nárazníku je poměrně snadná a průchozí díra je dobře umístěná.
Nárazník je uchycen na obou stranách zespodu dvěma šrouby a jedním plastovým šroubem uprostřed. Ještě je potřeba uvolnit šroub na stranách vrchní části blatníku a 4x vrut v horním lemu pod těsnící gumou. Pro úspěšnou demontáž nárazníku doporučuji sundat zadní zástěrky a vnitřní ochranný kryt blatníku (ten je chycen dvěma velkými plochými plastovými šrouby).
Po uvolnění všech šroubů je potřeba se postavit zezadu k nárazníku, chytit vrchní boční konec a zatáhnout k sobě. Nárazník totiž drží ve vrchním zaobleném místě ve sponě tvaru zavřeného U. Doporučuji na to dva lidi (jeden drží, druhý tahá).
Vyvrtání děr je taky bez problémů. Průchozí díra je dobře umístěná a po demontáži vnitřního plastu se v pohodě dá protáhnout kabeláž. (Je třeba odšroubovat 3x úchyt ISOFIX - ty jsem tam už zpátky nedával. V případě potřeby jdou lehce namontovat zpět. A 3x vrut ve spodní části. Kryt je v horní části chcen 3x plastovým nýtem - bohužel se k němu nedá dostat, takže je potřeba trhnout - dva jsem si zničil a pak jsme v servise s mechanikem půl hodiny hledali katalogové číslo. Nakonec mám ještě 8 ks náhradních ) Řídící jednotku jsem nalepil na pravou stranu za plasty a připojil na konektor od zadních světel na světlo zpátečky. Jednotka obsahuje display s ukazatelem vzdálenosti překážky a směru, ve kterém se překážka nachází ( je v něm zabudovaný i bzučák). Tento display jsem umístil v kastlíku pod rádiem. Ve spodním zadním rohu jsem vyvrtal díru pro kabeláž. Drát jsem vedl pod plasty podél boční části. Stačí vyhodit plastové nýty a kabel se dá pěkně protáhnout pouhým nadzvednutím plastů.
Display jsem přilepil originálně dodanou 3M páskou a i přesto, že drží na vroubkované gumě drží perfektně. 4 zadní senzory pokryjí celou šířku auta s mírnými přesahy. Celá montáž mi trvala asi 5 hodin čistého času. Bylo to tím, že jsem nevěděl jak co demontovat.
Druhou montáž jsem zvládl za dvě hodiny.