Chlazení

Uživatelský avatar
Koumes
Příspěvky: 82
Registrován: 27 kvě 2009 18:13
Bydliště: Račice nad Trotinou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení

Příspěvek od Koumes » 14 kvě 2009 20:46

Do škodovky leju vodu z kohoutku a do Getzíka jedině destilku

Pepelino

Re: Chlazení

Příspěvek od Pepelino » 14 kvě 2009 20:46

Ahojte přátelé.
Může někdo popsat detailně výměnu chladící kapaliny a brzdové kapaliny. Zatím to nebylo moc dobře popisováno. Hlavně jak vypustit všschnu vodu s min. zůstatkem..Spuštění čerpadla během motoru-můžu si to vůbec dovolit? Děkuji.

Uživatelský avatar
Vipe
Administrátor
Příspěvky: 554
Registrován: 14 dub 2009 14:17
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení

Příspěvek od Vipe » 04 pro 2009 20:04

Tak mám výměnu chladící kapaliny hotovou. Podařilo se mi z auta dostat 3 litry kapaliny víc ani ťuk.
Tak že otevřít vypouštěcí zátku na chladiči a zároveň otevřít nalévací hrdlo na chaldiči. Pokud chcete dostat vodu i z vyrovnávací nádobky tak ji budete muset demontovat a vylejt nebo použít nějakou stríkačku kterou vytáhnete vodu přes hadičku, která je připojená na nalévací hrdlo chaladiče ta totiž vede do dna té vyrovnávací nádobky.
Při nalévání nové si změřte kolik té staré se vám podařilo vypustit a tolik tam musíte dostat nové nazpátek.
DSCN0119x.jpg
DSCN0120x.jpg
DSCN0129x.jpg
Co se týče brzdovky tak tu starou odsát z nádobky doplnit novou kapalinou potom povolit postupně odvzdušňovací šrouby na kolech a tu starou kapalinu vyšlapat nezapomenout dolévat :lol:
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Obrázek Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů. Obrázek

Uživatelský avatar
chuffu
Příspěvky: 68
Registrován: 31 kvě 2009 16:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení

Příspěvek od chuffu » 05 pro 2009 16:25

Nemáš místo Getze Predátora? Bo ta kapalina vypadá jako jeho krev :D
Hyundai Getz 1,1 2002 Tm. modrá

jull
Příspěvky: 8
Registrován: 14 čer 2010 20:59
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení

Příspěvek od jull » 18 čer 2011 21:44

Chladící kapalinu jsem už také měnil - usmívajíc se jako bývalý škodovák nad dvěma víčky celé soustavy... No, nicméně nádherný vypouštěcí šroub na chladiči - to hodnotím jako 1++, vyrovnávací nádržku jsem nechal zavřenou, přikryl jsem dlaní otevřené hrdlo chladiče, kam ústí hadička z vyrovnávací nádržky a mocným fouknutím do přepadové hadičky zmiňované nádržky jsem její obsah "na sprosto" vyfoukl do chladiče, odkud vytekl vypouštěcím šroubem. Pak jsem postrčil auto po dvoře, aby stálo lehce "čumákem níž", pomačkal hadice (od pumpy a k chladiči), trochu autem zahoupal v tlumičích a vytekl zbytek vody. Pak následoval průplach čistou vodou z kohoutku, všechno uzavřít... Chvilka na volnoběh až do otevření termostatu a s otevřeným topením, pak opět vylejt (vytekla ještě slušně koncenctrovaná kapalina (asi se schovávala v tom topení) a možná se schovala i někde za termostatem... Predátorsky nevypadala... Ale když jsem se pokusil jí vyfotit s bleskem, tak se její predátorský charakter ihned projevil... Asi je ta mrcha nějak opticky aktivní - možná že jsou na tom založeny i optické měřiče koncentrace :-) No, pak jsem všechno zavřel a nalil do chladiče SCHERON ANTI FREEZE G48 (modrá) 1:1 s destilovanou vodou. Do soustavy zahučely asi tak 3,5 litry a tak 0,5 l do nádržky. Nastartoval jsem a čekal... Nestalo se nic, zhasla modrá, červená se nerozsvítila a sahara se rozběhla až když jsem to po 10 minutách volnoběhu nevydržel a začal to lehce potůrovávat tak na 2000 ot/min. (absence klasického teploměru mě lehce znepokojovala, protože tam člověk alespoň chvilku předem vidí, že se blíží něco zlého... Z té červené kontrolky mám stále pocit, že když se rozsvítí, tak už je pozdě...) No, v nádržce vyrovnávací neubývalo, tak jsem ještě asi 0,3 l dolil do chladiče (vyběhly nějaké bubliny jak se rozběhla pumpa). No, pak jsem to s pocitem dobře udělané práce vypnul a nechal vychladnout a Getzík vypil téměř celou vyrovnávací nádržku... (Jak to chladlo, tak si prostě nacucal co mu ještě chybělo jak se doodvzdušnila soustava. Takže příště doleju nádržku ne k H ale rovnou po hrdlo co se do ní vejde, protože až si takhle docucne, tak bude kapalina tak někde kolem L... Dolil jsem jí teda na "H" pro dobrý pocit a od té doby už rok jezdím... Zcela spokojeně. To samé jsem dělal mámě u Atose Prime. (má stejný 1.1. motor jako já v Getzu) a co mě teda dostalo bylo, že má lehce jiný chladič, který nemá vypouštěcí šroub. Googlil jsem hodně, pak jsem vlezl pod to auto, ale prostě v Atosu NENÍ výpušťák... takže jsem musel sundaval hadici z chladiče (radost až na kost. Musela ven baterka, měl jsem sedřený ruce (protože jsem to nemohl zvednout nahoru, když to stálo na parkovišti u paneláku). Ale jinak jak pokaždé říkám, dřív jsem měl Fábii, ale tohle je prostě srdeční záležitost... Od prvního svezení... Fábii jsem ihned prodal (s 1.2 HTP to nebyla velká škoda) a už jenom to, že mám všechny čtyři válce jak se sluší a patří se mi líbí... :-)

Mějte se přátelé a vašim vozům zdar a mnoho bezporuchových kilometrů.
Getz, 1.1 2007, WDOS

Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 25
Registrován: 12 srp 2011 13:48
Bydliště: BRATISLAVA / NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení

Příspěvek od alvin » 16 lis 2015 21:58

ďakujem za rady , fakt pomohlo to s tou vzduchovou hadicou, to čo som z toho vypustil sa skôr podobalo na olej než než chladiacu kvapalinu. Akurat po plnení , pokvapkaný kryci plech nie je,prosím,závada, tam vytlača prepadová trubka a čo sa týka odvzdušnovania, krátko po plnení po pár jazdach treba,otočiť zátku chladiča vľavo do 1.polohy, bez prítlaku,asi po prvých 3 jazdaách to vypustí paru :lol: :lol:,proste počuť zasyčanie, :lol: :lol: a zrazu zistíme,ž /-/ e hoc nám náš /-/ kúril dobre,odrazu kúri (topí) ešte lepšie
HUNYADI GETZ 1,1i/2004 ,zvaný Veľrybák,niečo cez 110 000 Km,kupovaný ako fungláč
,nováčik v GETZclube.net :D
http://alvin630.rajce.idnes.cz/nasi_velrybaci/

Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 25
Registrován: 12 srp 2011 13:48
Bydliště: BRATISLAVA / NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení

Příspěvek od alvin » 16 lis 2015 22:13

pri tom plnení skor skusenosti zo škodoviek nepomôžu, skor z wartburgov,ten mal podobný prnicip a pri tom odvzdušňovaní skor z Matiza,ale to vypúšťanie je jedno jedinečné,nebyť týchto stránok nedošiel by som na to,ako to dostať z vyrovnávačky, aj tak výsledok podobný ako na wartburgu, či Š105/120, vytečie cca 85%, v tomto stovka bola bezkonkurenčná
HUNYADI GETZ 1,1i/2004 ,zvaný Veľrybák,niečo cez 110 000 Km,kupovaný ako fungláč
,nováčik v GETZclube.net :D
http://alvin630.rajce.idnes.cz/nasi_velrybaci/

Wimpi
Příspěvky: 51
Registrován: 06 lis 2009 20:01
Bydliště: Sezimovo Ústí

Re: Chlazení - hadička

Příspěvek od Wimpi » 20 říj 2019 17:36

Tak mi kuna přežvejkala hadičku. A sice tu, která vede od nalévacího hrdla chladiče zadem kolem vyrovnávací nádržky kamsi dolů, asi je napojená do chladiče. Hadičku asi nebude problém sehnat, ale nevíte někdo, zda vůbec a jak lze vymontovat ta vyrovnávací nádržka? Nebo drží pohromadě s chladičem? Kde je potřeba co odšroubovat a tak dále? Díky za porady!

Odpovědět