Klukovy hriadel
Napsal: 14 lis 2009 14:02
Caute (linkujem z Hyundaiclub.net),
tak mam za sebou zaujimavu skusenost, s ktorou by som sa s vami rad podelil, resp. uvital vase nazory/namety.
Mam 2004 Getz, 1.1i, nabehane ~69000 km (kupeny jazdeny pri ~43000km).
V motore mi zacalo nieco celkom neprijemne hrkotat. Bolo to zavisle od otacok, no zvuk bol velmi pravidelny (nieco ako "rapkac", slovensky kolegovia budu vediet )
Moje podozrenie bolo na jeden z hnanych agregatov na jednom z klinovych remenov- bud servo alebo klima. Zasiel som s tym do servisu (Hyundai). Auto si nechali 3 dni s tym, ze dali skoro vsetko dole a ze ten zvuk ide od klukovky (!).
Opravili to s tym, ze: vymenili napisak (Hyundai #: 2312002570) a blade crankshaft (Hyundai #: 2314102610) - take ozubene koliesko- urcuje polohu klukovky (?). Cena dielov celkom v pohode, dokopy 25,- EUR.
Pytal som sa teda, co ma caka najblizsie, doteraz som nemal ziadne vazne problemy. Technik mi povedal, ze tento problem je pri motore 1.1i celkom bezny a ze ide o "prve stadium". V pripade, ze sa mi tento problem zopakuje, musi sa menit cely klukovy hriadel.
Toto mi pride dooost hardcore, ze by ma udajne mala cakat tak narocna oprava. Osobne som sa este nestretol s tym, aby sa menila klukovka (jazdil som Focus (360 000km), Astru a Corollu) v dnesnej dobe, ak nedoslo k nejakemu fatalnemu poskodeniu na motore.
Poculi ste uz o tom niekto?
Dakujem.
tak mam za sebou zaujimavu skusenost, s ktorou by som sa s vami rad podelil, resp. uvital vase nazory/namety.
Mam 2004 Getz, 1.1i, nabehane ~69000 km (kupeny jazdeny pri ~43000km).
V motore mi zacalo nieco celkom neprijemne hrkotat. Bolo to zavisle od otacok, no zvuk bol velmi pravidelny (nieco ako "rapkac", slovensky kolegovia budu vediet )
Moje podozrenie bolo na jeden z hnanych agregatov na jednom z klinovych remenov- bud servo alebo klima. Zasiel som s tym do servisu (Hyundai). Auto si nechali 3 dni s tym, ze dali skoro vsetko dole a ze ten zvuk ide od klukovky (!).
Opravili to s tym, ze: vymenili napisak (Hyundai #: 2312002570) a blade crankshaft (Hyundai #: 2314102610) - take ozubene koliesko- urcuje polohu klukovky (?). Cena dielov celkom v pohode, dokopy 25,- EUR.
Pytal som sa teda, co ma caka najblizsie, doteraz som nemal ziadne vazne problemy. Technik mi povedal, ze tento problem je pri motore 1.1i celkom bezny a ze ide o "prve stadium". V pripade, ze sa mi tento problem zopakuje, musi sa menit cely klukovy hriadel.
Toto mi pride dooost hardcore, ze by ma udajne mala cakat tak narocna oprava. Osobne som sa este nestretol s tym, aby sa menila klukovka (jazdil som Focus (360 000km), Astru a Corollu) v dnesnej dobe, ak nedoslo k nejakemu fatalnemu poskodeniu na motore.
Poculi ste uz o tom niekto?
Dakujem.